Εορταστική λίστα εργασιών για το κατάστημά σας στο Etsy

Ξεκινήστε να προετοιμάζετε το κατάστημά σας για τη "φούρια" των εορτών με αυτήν την εύχρηστη λίστα που περιλαμβάνει σημαντικές εποχιακές ημερομηνίες και συμβουλές για τη διαχείριση του χρόνου σας.


[Μπορείτε να δείτε το πρωτότυπο άρθρο στην αγγλική γλώσσα εδώ.]



Φωτογραφία από το
peppersprouts

Η εορταστική περίοδος μπορεί να είναι πυρετώδης στο Etsy, ακόμη και για έναν άνθρωπο που ο προγραμματισμός βρίσκεται στη φύση του, όπως η Cara Herchenrother. «Πάντα ήμουν ένας δημιουργός καταλόγων", λέει η Cara, ιδιοκτήτρια του Print Stitch & Paste, ενός καταστήματος με έδρα το Maryland του Smithsburg. Την περασμένη εορταστική περίοδο, η Cara αγωνίστηκε για να παρακολουθήσει τα αιτήματα και τις παραγγελίες όλων των πελατών της και για να βρει μια λύση στράφηκε προς τη δική της αγάπη για το χαρτί. Δημιούργησε ένα προσωπικό πρότυπο εργασιών που πρέπει να γίνουν, με βάση το δομημένο, απλό σχεδιασμό του δημοφιλούς Minimalist Daily Planner του δικού της καταστήματος. Η καταγραφή ενός σχεδίου δράσης βοήθησε την Cara να μείνει συγκεντρωμένη σε αυτό που έπρεπε να κάνει.

Θέλετε να κάνετε κάποιο προγραμματισμό, πριν τα πράγματα γίνουν ασφυκτικά; Χρησιμοποιήστε τη λίστα που ακολουθεί ως σημείο εκκίνησης για την προετοιμασία της περιόδου των εορτών. Αυτή η λίστα καλύπτει πολλά από τα μικρά (και όχι τόσο μικρά) πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να είστε έτοιμοι για τις πρόσθετες παραγγελίες και το άγχος που μπορεί ενδεχομένως να φέρει η πολυάσχολη αυτή εποχή του χρόνου. Εκτυπώστε αυτό το άρθρο για μια καθημερινή φυσική υπενθύμιση των βημάτων που θα θέλατε να ολοκληρώσετε - και ενημερώστε το με τα πρόσθετα καθήκοντα που θα θέλατε να ολοκληρώσετε και είναι εξειδικευμένα στην ξεχωριστή επιχείρησή σας. Τώρα είναι η στιγμή να αρχίσετε να προετοιμάζετε το κατάστημά σας για τις γιορτές, αντιμετωπίζοντας μία εποχιακή εργασία κάθε φορά.

Καταγράψτε τις σημαντικότερες ημερομηνίες

Σημειώστε στο ημερολόγιό σας τις σημαντικότερες ημερομηνίες, καθώς και τις ημέρες αγορών σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο τοπικός ταχυδρομικός σας πάροχος μπορεί επίσης να εκδώσει ένα σημείωμα με deadlines αργιών με προτεινόμενους χρόνους για κάθε ταχυδρομική κατηγορία.

Βασικές ημερομηνίες αργιών του 2015

26η Νοεμβρίου – Ημέρα των Ευχαριστιών (ΗΠΑ)
27η Νοεμβρίου – Black Friday (ΗΠΑ)
28η Νοεμβρίου - Small Business Saturday (ΗΠΑ)
29η Νοεμβρίου – Ξεκινά η Έλευση
30η Νοεμβρίου - Cyber ή Mega Monday (ΗΠΑ/Βρετανία/Καναδάς/Αυστραλία). Στην Αυστραλία η Cyber Monday επεκτείνεται και την Τρίτη
5η Δεκεμβρίου – Παραμονή Αγίου Νικολάου (Ευρώπη)
6η Δεκεμβρίου – Του Αγίου Νικολάου (Ευρώπη)
6η Δεκεμβρίου – Ξεκινά το Hanukkah (εβραϊκή εορτή)
24η Δεκεμβρίου – Παραμονή Χριστουγέννων
25η Δεκεμβρίου - Χριστούγεννα
26η Δεκεμβρίου – Ξεκινά το Kwanzaa (φεστιβάλ που διοργανώνεται από αφροαμερικανούς)
26η Δεκεμβρίου – Δευτέρα Χριστουγέννων (ΗΠΑ/Βρετανία/Καναδάς/Αυστραλία).
31η Δεκεμβρίου – Παραμονή Πρωτοχρονιάς
1η Ιανουαρίου – Πρωτοχρονιά


Θέστε ένα στόχο.

Αν είστε στο Etsy για τουλάχιστον ένα χρόνο, ο έλεγχος της απόδοσής σας την τελευταία περίοδο εορτών θα σας βοηθήσει να καταστρώσετε το σχέδιο δράσης γι’ αυτή τη χρονιά. Τι απέδωσε και τι όχι; Αν είστε ένας νέος πωλητής, ανατρέξτε στο χρόνο που ξεκινήσατε το κατάστημά σας – μπορεί επίσης να είναι εφικτό να καταγράψετε πρότυπα. Χρησιμοποιείστε αυτές τις πληροφορίες για να θέσετε ένα στόχο που είναι συγκεκριμένος, μετρήσιμος και επιτεύξιμος. Διαβάστε το How to Set (and Reach) Your Holiday Goals για συμβουλές.

Φτιάξτε απόθεμα.

Λογαριάστε πόσα αντικείμενα προσφέρετε αυτή τη στιγμή στο κατάστημά σας, καθώς και όσα επιπρόσθετα αντικείμενα δεν έχετε ακόμη ανεβάσει. Προσφέρει το κατάστημά σας ένα ισχυρό απόθεμα, ή πρέπει να προσθέσετε και άλλα αντικείμενα ώστε το κατάστημά σας να προσφέρει μια εικόνα πληρότητας;

Στοκάρετε υλικά.

Αν προσφέρετε κατά παραγγελία αντικείμενα ή προβλέπετε μία ανάγκη να επαναφοδιάσετε τα υφιστάμενα αντικείμενά σας, συγκεντρώστε τώρα όλες τις προμήθειες που ενδεχομένως να χρειαστείτε αργότερα. Έχοντας στα χέρια σας αρκετά υλικά θα σας βοηθήσει να μειώσετε το άγχος σας στην περίπτωση όπου μία προμήθεια από την οποία εξαρτάστε, εξαντληθεί ή αυξηθεί η τιμή της.

Κατασκευάστε, κατασκευάστε, κατασκευάστε.

Αν αποφασίσετε ότι δεν έχετε αρκετό απόθεμα στα χέρια σας, τώρα είναι η ώρα να ασχοληθείτε με την παραγωγή. Διαβάστε το 10 Tips for Making More Time to Make για να εξοικονομήσετε χρόνο στον προγραμματισμό σας για να δημιουργήσετε – ή να αγοράσετε μεγαλύτερο απόθεμα αν πουλάτε vintage αντικείμενα ή προμήθειες.

Ανεβάστε οτιδήποτε έχετε.

Έχετε αντικείμενα που περιμένουν να τα αναρτήσετε στις λίστες σας; Δημιουργήστε ένα πλάνο για φωτογράφιση και βάλτε στις λίστες σας οποιοδήποτε νέο ή υφιστάμενο προϊόν το ταχύτερο δυνατόν. Επιπροσθέτως, για να εξυπηρετήσετε τις βασικές διεθνείς αργίες, έχετε επίσης υπ’ όψιν σας τις κλιματικές διαφορές. Ο Δεκέμβρης στη Νέα Ζηλανδία για παράδειγμα είναι καλοκαιρινός μήνας. Αν ζείτε σε ένα μέρος το οποίο είναι ψυχρό, σκεφτείτε τους αγοραστές σε άλλα μέρη πριν «καθαρίσετε» τα προϊόντα σας που προορίζονται για θερμό καιρό.

Βελτιστοποιήστε τους τίτλους, τα tags, τις κατηγορίες και τις περιγραφές.

Εξετάστε τα listings σας με τη ματιά του αγοραστή. Διπλοτσεκάρετε ότι έχετε επιλέξει τη σωστή κατηγορία για κάθε ένα από τα αντικείμενά σας, ότι χρησιμοποιείτε και τα 13 διαθέσιμα tags για κάθε item του καταστήματός σας και ότι οι τίτλοι των items είναι καθαροί και περιγραφικοί, με την πιο σημαντική πληροφορία να βρίσκεται στην αρχή. Όταν επιλέγετε tags και τίτλους, διαλέξτε λέξεις και φράσεις που θα πιθανώς θα χρησιμοποιούσαν οι αγοραστές σας για να βρουν τα αντικείμενά σας. Αυτά συνήθως θα πρέπει να είναι γενικές, βασικές λέξεις που περιγράφουν το item όπως "leather bracelet", "wedding ring" ή "landscape painting". Είναι το γράψιμό σας στις περιγραφές των items, συναρπαστικό και καθαρό; Επικοινωνεί κάθε τι που χρειάζεται ένας αγοραστής να γνωρίζει; Διαβάστε το Give Your Titles, Descriptions and Tags a Makeover για περισσότερα tips.

Καθιερώστε πολιτικές για το κατάστημά σας.

Γλιτώστε τον εαυτό σας και τους πελάτες σας από πονοκέφαλο θέτοντας σαφείς προσδοκίες που σχετίζονται με τις μεθόδους αποστολής, τους χρόνους και τις επιστροφές. (Βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ρύθμιση Shop Policies.) Ορίστε συγκεκριμένες ημερομηνίες για το πότε θα δέχεστε τις τελευταίες παραγγελίες σας για έγκαιρη παράδοση σε συγκεκριμένες αργίες. Όταν θέτετε τις προθεσμίες αποστολής σκεφτείτε τόσο τα έτοιμα όσο και τα κατά παραγγελία προϊόντα, καθώς και την απόσταση αποστολής τους. Μοιραστείτε τις ημερομηνίες αυτές σε εμφανές σημείο στις ενότητες Shop Announcement και Shop Policies αλλά και στις περιγραφές των προϊόντων.

Προσαρμόστε τους χρόνους επεξεργασίας.

Αν περιμένετε να «βουλιάξετε» για τους επόμενους μήνες, εξετάστε την προσαρμογή του χρόνου επεξεργασίας των παραγγελιών, ειδικά αν προσφέρετε κατά παραγγελία προϊόντα. Μάθετε περισσότερα σχετικά με τους χρόνους επεξεργασίας και αποστολής εδώ.

Αναπτύξτε ένα σχέδιο αποστολής.

Όταν αυτές οι παραγγελίες για τις οποίες ελπίζετε έρθουν τελικά, πώς θα τις στείλετε; Ερευνήστε τις τοπικές σας επιλογές και καθορίστε ποιον ταχυδρομικό πάροχο θα χρησιμοποιήσετε. Οι πωλητές στις ΗΠΑ και τον Καναδά έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το Etsy Shipping Labels για τις εγχώριες και διεθνείς παραγγελίες. (Διαβάστε περισσότερα για τις USPSShipping Labels και Canada Post Labels.) Η προσφορά Αναβαθμίσεων Αποστολής (Shipping Upgrades) μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος να προσελκύσετε τους αγοραστές της τελευταίας στιγμής. Το Calculated Shipping (διαθέσιμο στους αμερικανούς πωλητές) είναι ένας απλός και ακριβής τρόπος για να προσφέρετε τόσο επιλογές ταχείας αποστολής όσο και διεθνείς αποστολές, οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν να προσελκύσετε περισσότερους αγοραστές σε όλο τον κόσμο.

Δημιουργήστε ένα σταθμό για συσκευασία και αποστολές.

Παραγγείλτε όλα τα υλικά συσκευασίας και αποστολής που θα χρειαστείτε κατά τη διάρκεια των εορτών και αφιερώστε ένα μέρος στο χώρο εργασίας σας για να συσκευάσετε τα αντικείμενά σας. Αυτό θα διευκολύνει τη ροή εργασιών όταν οι παραγγελίες έλθουν. Στοκάρετε όλες τις προμήθειες που θα χρειαστείτε, όπως κουτιά, φακέλους, υλικά περιτυλίγματος, υλικά συσκευασίας και μελάνι για τον εκτυπωτή σας.

Γεμίστε την εργαλειοθήκη σας.

Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε όλα τα εργαλεία που έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν ευκολότερη τη ροή εργασιών, συμπεριλαμβανομένου του Listings Manager και των χαρακτηριστικών αυτόματης ανανέωσης (Auto-Renew). Η εγκατάσταση των Saved Snippets για να απαντάτε εύκολα σε κοινές ερωτήσεις πελατών, μπορεί να σας προσφέρει σημαντική βοήθεια στην εξυπηρέτησή τους κατά τη διάρκεια των εορτών. (Μάθετε περισσότερα πώς να μετατρέψετε τους αγοραστές των εορτών σε τακτικούς πελάτες διαβάζοντας το 7 Strategies for Exceptional Customer Service).

Καλλωπίστε τις φωτογραφίες σας.

Ενδέχεται οι φωτογραφίες σας να χρειάζονται μία ανανέωση; Φρεσκάρετε βέλτιστες πρακτικές για τις φωτογραφίες και μάθετε πώς να προσθέστε μία εποχική νότα στις φωτογραφίες σας διαβάζοντας το Styling Your Photos for the Seasons.

Δώστε στα προϊόντα σας μία αίσθηση δώρου.

Εκτός της παροχής συσκευασίας δώρου, μπορείτε επίσης να κάνετε το κατάστημά σας έναν προορισμό δώρων για τις γιορτές, προσφέροντας ορισμένα αντικείμενα που έχουν μία χαμηλότερη τιμή, μία χιουμοριστική άποψη ή έχουν μία ευρεία αποδοχή. Ανάλογα με το κατάστημά σας, ενδέχεται να μπορείτε να πακετάρετε ορισμένα από τα προϊόντα σας μαζί σαν ένα set δώρου. Διαβάστε το How to Make Your Products More Giftable για περισσότερες ιδέες.

Λάβετε μέρος σε μία εορταστική έκθεση χειροτεχνίας.

Την τρέχουσα εορταστική περίοδο, δείτε την προσωπική πώληση ως ένα τρόπο να τεστάρετε τα προϊόντα σας, να δουλέψετε πάνω στο brand σας, να πάρετε προσωπικό feedback από τους πελάτες σας – και να κερδίσετε ορισμένα χρήματα. Κερδίστε τα μέγιστα από την προσωπική εμπειρία πώλησης διαβάζοντας το How to Rock It at a Holiday Show.

Καταστρώστε ένα προωθητικό πλάνο για τις γιορτές.

Τώρα είναι η ώρα να χαράξετε μία στρατηγική προώθησης για τις γιορτές. Αν μόλις ξεκινάτε, επιλέξτε ένα μόνο κανάλι για να επικεντρωθείτε, όπως το Facebook, το Instagram, το Pinterest ή το Twitter. Προγραμματίστε εγκαίρως οποιεσδήποτε προσφορές για δημοφιλείς ημέρες αγορών, όπως η Black Friday ή η Cyber Monday.

Αποκτήστε δημοσιότητα.

Υπάρχει ακόμη χρόνος να συμμετάσχετε σε ορισμένους εορταστικούς οδηγούς δώρων και blogs με θέμα τις εορτές. Το προϊόν σας θα μπορούσε να είναι η απάντηση σε μία αναζήτηση ενός blogger για εορταστικό περιεχόμενο. Διαβάστε το Win the Hearts of Bloggers για λεπτομερείς συμβουλές.

Παρακολουθήστε την πρόοδό σας.

Προγραμματίστε το χρόνο στο ημερολόγιό σας για να εργαστείτε σε πράγματα που θέλετε να επικεντρωθείτε, καθώς και σε άλλα καθήκοντα της λίστας σας. Παρακολουθείστε την πρόοδό σας προς την επίτευξη των στόχων σας, διατηρώντας ένα ημερολόγιο ή μοιραστείτε τα με τα μέλη μίας ομάδας του Etsy.

Να προσέχετε τον εαυτό σας.

Πάντα να σιγουρεύεστε ότι βρίσκεστε στην κορυφή της λίστας σας. Δώστε προτεραιότητα στο να ξεκουράζεστε αρκετά και να φροντίζετε τον εαυτό σας κατά την ένταση των εορτών, για να μείνετε ευχαριστημένοι και υγιείς.


Πρωτότυπο κείμενο: Audrey Manning, απόδοση: GiannisBothos .