Πως θα φέρουμε περισσότερους καταναλωτές στο Etsy 

Μέρος δεύτερο

Διαβάστε την απομαγνητοφώνηση του podcast (διαδικτυακής ραδιοφωνικής μετάδοσης) του  Etsy Success σχετικά με τα sale events και τις πληρωμένες προωθητικές προσπάθειες.

Αν δεν έχετε διαβάσει το πρώτο μέρος θα το βρείτε εδώ.

Paid marketing efforts (=Προσπάθειες προώθησης επί πληρωμή)Το παρακάτω είναι προϊόν απομαγνητοφώνησης του podcast (διαδικτυακής ραδιοφωνικής μετάδοσης) από τον Ιούνιο του 2018. Η απομαγνητοφώνηση έχει μικρές αλλαγές. Μπορείτε να ακούσετε το επεισόδιο στα iTunes, SoundCloud, Spotify,κτλ.

Tess: Στο επόμενο κομμάτι. θα μιλήσουμε για τα paid advertising efforts. Είναι μαζί μου η Christine Kim, global paid search manager, και η Corinne Julius, senior digital marketing specialist. Καλώς ήρθατε.

Christine and Corinne: Γεια!

Tess: Πείτε μας, με τι ακριβώς ασχολείστε εδώ στο Etsy;

Christine: Είμαι υπεύθυνη για το πρόγραμμα Paid Search (=πληρωμένης αναζήτησης) στην Αμερική, Αγγλία, Καναδά, Αυστραλία, Γαλλία και Γερμανία.

Corinne: Και εγώ είμαι μέλος του Affiliate team (=κοινοπρακτική ομάδα). Παρότι έχουμε διεθνή παρουσία, με προγράμματα σε χώρες όπως η Αγγλία, ο Καναδάς, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Ολλανδία, εγώ ασχολούμαι με την Αμερική, την Αυστραλία και τις υπόλοιπες χώρες οι οποίες αποτελούνται από εκδότες έξω από τον βασικό πυρήνα.

Tess: Ας ξεκινήσουμε με την Christine. Πες μας, τι είναι το paid search και πως αυτό έχει εφαρμογή σε μία εταιρία σαν το Etsy.

Christine: Στο Etsy, το Paid Search αποτελείται από τα Search Engine Marketing (SEM) (=Μάρκετινγκ Μηχανών Αναζήτησης), Product Listing Ads (PLA) (=Διαφημίσεις προϊόντων καταλόγου) ή shopping ads (=διαφημίσεις για ψώνια) και τέλος Display (=παρουσίαση).  Το SEM περιλαμβάνει όλα τα διαφημιστικά κείμενα επί πληρωμή που εμφανίζονται στα αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης. Το PLA αφορά διαφημίσεις με εικόνα που εμφανίζονται στο πάνω μέρος μιας σελίδας αποτελεσμάτων. Και τέλος, το Display αποτελείται από διαφημίσεις εικόνας και κειμένου που εμφανίζονται σε site που συνεργάζονται με την Google. Θεωρητικά, τα Paid Search είναι πολύ απλά. Πληρώνουμε για να ανταγωνιστούμε άλλους sellers σε μια δημοπρασία για να εμφανιστεί το προϊόν μας σε αγοραστές που ενεργά αναζητούν λέξεις κλειδιά που έχουμε στοχεύσει. Για παράδειγμα, η Corinne ψάχνει για «custom tulle skirts» (κατά παραγγελία τούλινες φούστες) στην Google και έστω ότι το «custom tulle skirts» είναι μια λέξη κλειδί που στοχεύουμε, από τη στιγμή που το bid (ποντάρισμα) μας ή το μέγιστο ποσό που θέλουμε να ξοδέψουμε, είναι αρκετά υψηλό έτσι ώστε να ξεπεράσει τα bid των άλλων, το δικό μας προϊόν θα εμφανιστεί και η Corinne μπορεί να κάνει click στην διαφήμιση και να μεταφερθεί στο site.

Tess: Γνωρίζουμε ότι η ομάδα σου προβάλει εκ νέου προϊόντα στους πελάτες. Πως γίνεται αυτό;

Christine: Με αυτή την τακτική, το Etsy επιστρέφει σε πελάτες -που μας έχουν δώσει την άδεια- με διαφημίσεις προσπαθώντας να τους επαναφέρει σε επαφή με το προϊόν και να μεταφερθούν στο Etsy να αγοράσουν ή να ανακαλύψουν περισσότερα προϊόντα. Ας επιστρέψουμε στο παράδειγμα της Corinne με τις φούστες. Ψάχνει για «tulle skirts», βρίσκει μια διαφήμιση και κάνει κλικ.  Μεταφέρεται στο site και βρίσκει την τέλεια φούστα και αποφασίζει να την βάλει στο καλάθι αγορών μαζί με κάτι σκουλαρίκια. Όμως της αποσπά την προσοχή το πεινασμένο της κουτάβι και ξεχνά να ολοκληρώσει την αγορά της. Από αυτό το σημείο και μετά εμείς θα προβάλουμε εκ νέου αυτά τα προϊόντα στην Corinne με μορφή διαφήμισης για να της υπενθυμίσουμε τα προϊόντα που έχει ξεχάσει στο καλάθι της. Προσπαθούμε δηλαδή να την κάνουμε να επιστρέψει,  να ολοκληρώσει την αγορά της και να ανακαλύψει περισσότερα προϊόντα που θα ερωτευθεί. 

Tess: Ποιος είναι ο τύπος αγοραστή που συνήθως στοχεύετε μέσω του Paid Search;

Christine: Οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί μηχανές αναζήτησης για να βρει κάποιο προϊόν το οποίο είναι διαθέσιμο στο Etsy είναι στόχος μας. Σε κάποιες καμπάνιες δεν στοχεύουμε καθόλου στους sellers του Etsy καθώς γνωρίζουν το site πολύ καλά. Τα χρήματα που εξοικονομούμε από εκεί τα επενδύουμε στο να προσελκύσουμε νέους αγοραστές και να γνωρίσουν καλύτερα το site.

Tess: Το Etsy προγραμματίζει να αυξήσει τις δαπάνες διαφήμισης κατά 40% αυτό το χρόνο. Πώς σα φαίνεται αυτό;

Christine: Στο πρόγραμμα SEM επικεντρωνόμαστε σε δυο βασικές κατηγορίες. Η πρώτη είναι να θέτουμε υπό κλίμακα την κάλυψη keyword στην διεθνή αγορά έτσι ώστε να μπορέσουμε να  αυξήσουμε την αναγνωσιμότητα του Etsy και να μπορέσουμε να φέρουμε νέους αγοραστές.  Και η δεύτερη να ερευνούμε το κόστος και την προσπάθεια πίσω από το remarketing έτσι ώστε να ενθαρρύνουμε τους αγοραστές που γνωρίζουν το Etsy να επιστρέψουν και να ανακαλύψουν και να αγοράσουν νέα προϊόντα. Για το πρόγραμμα PLA, προσπαθούμε να επενδύουμε εκεί που υπάρχουν δυνατές επιστροφές επενδύσεων. Επείσης ελέγχουμε για νέες διαφημίσεις  που θα εμφανίζονται πιο ψηλά και θα αυξήσουν την αναγνωρισημότητα του Etsy.

Tess: Corinne, τώρα εργάζεσαι με affiliates για να προωθήσεις το Etsy στους αγοραστές. Ας ξεκινήσουμε με το τι είναι affiliate και ποιά η σχέση τους με μια εταιρία σαν το Etsy.

Corinne: Ένα affiliate είναι ένας influencer ή ένα website που προωθεί κάποια προϊόντα με αντάλλαγμα ένα ποσοστό από την πώληση. Στο Etsy κάνουμε τέτοιες συνεργασίες έτσι ώστε να προωθούμε τα πάντα. Από το ίδιο το Etsy.com έως ιδικές κατηγορίες στο site, διάφορες ενέργειες που μπορεί να κάνουμε όπως τα sales events αλλά και μεμονωμένα προϊόντα ή καταστήματα. Τα affiliates βασίζονται στο  CPA ή cost-per-action (κόστος ανά ενέργεια) το οποίο σημαίναι ότι πληρώνονται μόνο εάν ολοκληρωθεί η αγορά.

Tess: Μπορείς να μου δώσεις ένα παράδειγμα;

Corinne: Υπάρχουν πολλές κατηγορίες affiliate.  Οι βασικές είναι η loyalty (=αφοσίωση) και η cash-back (=επιστροφή χρημάτων), κουπόνια ή περιεχόμενο που είναι οι bloggers και οι influencers. Εμείς περισσότερο βασιζόμαστε στους content publishers. Παρόλα αυτά συνεργαζόμαστε και με αρκετούς από την κατηγορία των loyalty publishers όπως οι Ebates και Giving Assistant, βασικά ψάχνουμε για bloggers που θα μοιραστούν προσωπικές εμπειρίες γύρω απλό το Etsy. Σκεφτείτε τα A Cup of Joe, Apartment Therapy και Atlantic-Pacific.

Tess: Πώς τους προσεγγίζετε  και πως δημιουργείτε αυτές τις συνεργασίες;

Corinne: Μερικές φορές προσεγγίζουμε νέους publisher μόνο και μόνο γιατί είναι αυτό που θέλουμε και πιστεύουμε πως θα βοηθήσουν το Etsy. Οι περισσότεροι όμως θα κάνουν αίτηση μέσω του δικτύου Awin. Μετά την αίτηση περνάνε αυστηρούς ελέγχους. Εξετάζουμε πράγματα όπως το πόσο καιρό υπάρχει το site αν ανεβάζουν συχνά περιεχόμενο και πολλά άλλα. Τελικά ψάχνουμε αυτούς που θα ταίριαζαν για να προωθήσουμε το Etsy και τα προϊόντα του.

Tess: Και ποίοι είναι οι παράγοντες που καθορίζουν τις συνεργασίες;

Corinne: Ο βασικός μας στόχος είναι να έχουν πωλήσεις οι sellers.  Συνεχώς εξετάζουμε τα δεδομένα και ελέγχουμε πώς αποδίδουν οι συνεργασίες, προς αυτή την κατεύθυνση.

Tess: Γνωρίζω πως υπάρχουν τρομερές δυνατότητες στόχευσης μέσω αυτών των συνεργασιών. Μας λές λίγα πράγματα για αυτό;

Corinne: Ναι, οι loyalty publisher έχει αποδειχθεί πως έχουν πολύ στοχευμένο κοινό και πρόσβαση στο καταναλωτικό τους προφίλ. Αυτό είναι τέλειο για εμάς γιατί μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις πληροφορίες και να στοχεύσουμε στα σωστά προϊόντα. Οπότε μιλάμε για όλους τους αγοραστές που στοχεύουμε με τελικό στόχο να ολοκληρώσουν την αγορά. Ένα τέτοι παράδειγμα είναι μια καμπάνια που τρέξαμε στο Ebates. Στοχεύσαμε αυτούς που δεν έχουν ξαναψωνίσει στο Etsy και είχαμε πολύ καλά αποτελέσματα.

Tess: Συνεργάζεστε με affiliates και για τα giveaways. Πώς λειτουργεί αυτό;

Corinne: Προσπαθούμε να κάνουμε ένα giveaway κάθε 4 μήνες. Ζητάμε απο τους affiliates να κάνουν ένα post αφιερωμένο στο Etsy και τους δίνουμε συγκεκριμένα κριτήρια.  Το τελευταίο έγινε για τη γιορτή της μητέρας. Τους δίνουμε ένα χρονικό περιθώριο για να ανεβάσουν το post και να μας το καταθέσουν για να κερδίσουν μια Etsy gift card ή bonus στο ποσοστό που λαμβάνουν απο τα affiliates. Συνήθως τα κάνουμε αυτά σε μεγάλες γιορτές όπως το Halloween.

Tess: Ξέρω ότι συνεργάζεστε με sellers που είναι και affiliates. πως είναι αυτή η συνεργασία;

Corinne: Μοιάζει πολύ με όλα όσα είπαμε μέχρι τώρα, αλλά όταν κάποιος seller έχει ένα website και θέλει να γίνει affiliate πρέπει να περάσει από την διαδικασία αίτησης του Awin και να δηλώσουν το όνομα του μαγαζιού τους. ΑΝ επιλεγούν θα μπορούν να βάλουν affiliate links στο site τους ακόμα και για το ίδιο τους το μαγαζί αλλά θα λαμβάνουν μηδενικό ποσοστό για αυτές τις αγορές. Θα κερδίζουν ποσοστά μόνο για αγορές από άλλα μαγαζιά. 

Αν θέλετε να κάνετε αίτηση στο πρόγραμμα affiliate και είστε εκτός ΗΠΑ στείλτε μας ένα email στο selleraffiliate@etsy.com