Πως δουλεύει η αναζήτηση στο Etsy?

 Εικόνα The Greener Pastures

Πως δουλεύει η αναζήτηση στο Etsy?
 
Όταν κάποιος ψάχνει για ένα αντικείμενο στο Etsy, τότε χρησιμοποιείται ένας αλγόριθμός προκείμενου να βρεθούν τα πιο σχετικά αντικείμενα.

Οι πωλητές ελέγχουν τους βασικούς παράγοντες για την τοποθέτηση στην αναζήτηση
Τα βήματα που ακολουθείτε όταν ανεβάζετε ένα αντικείμενο αλλά και για να διατηρείτε το μαγαζί σας είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες ώστε τα προϊόντα σας να εμφανίζονται την αναζήτηση στο Etsy

Δημιουργήστε ακριβείς αλλά περιγραφικούς τίτλους
  • Οι αρχικές λέξεις στον τίτλο είναι οι πιο δυνατές.  Βάλτε στην αρχή λέξεις που είναι πιθανόν να χρησιμοποιήσουν οι αγοραστές στην αναζήτηση.
  • Αυτές είναι συνήθως οι πιο γενικές και βασικές λέξεις που περιγράφουν το αντικείμενο πχ  "Necklace", "Wedding dress" ή "Landscape painting."
  • Αν πουλάτε έργα τέχνης, τότε το όνομα του έργου πρέπει να πάει στην περιγραφή και να περιγράψετε τι ακριβώς είναι στον τίτλο του listing.
Χρησιμοποιήστε και τα 13 tags
  • Όταν κάνουμε μια ανάρτηση έχουμε 13 tags. Χρησιμοποιήστε τα όλα! Έτσι καλύπτετε μεγαλύτερο εύρος όρων αναζήτησης.
  • Χρησιμοποιήστε φράσεις και όχι μεμονωμένες λέξεις  στα tags, όπως  "blue dress" αντί για "blue" και  "dress" ξεχωριστά, αν νομίζετε οτι οι αγοραστές σας τις χρησιμοποιούν στην αναζήτηση.
  • Αν έχετε μια σειρά από παρόμοια αντικείμενα τότε θα πρέπει να αλλάζετε λίγο τους τίτλους και τα tags ώστε να μπορεί να σας βρει κάποιος με διαφορετικούς όρους αναζήτησης.
  • Βάλτε τις σημαντικές λέξεις και στον τίτλο και στα tags!
  • Αν δεν ξέρετε ποιές λέξεις να βάλετε, πληκτρολογήστε την βασική λέξη στην μπάρα αναζήτησης και δείτε τι σας προτείνει. Αυτές είναι οι πιο συνηθισμένες φράσεις που χρησιμοποιούν οι πελάτες στην αναζήτηση, και μπορεί να σας δώσουν ιδέες για νέες φράσεις!
  • Επίσης δείτε πάλι τις περιγραφές σας. Ίσως έχετε εκεί λέξεις που μπορούν να μπουν στον τίτλο και στα tags.
Ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση με τους πελάτες
  • Χρησιμοποιήστε ωραίες, καθαρές φωτογραφίες που θα προσελκύσουν τον πελάτη
  • Χρησιμοποιήστε το εργαλείο για το cropping ώστε η πρώτη εικόνα του αντικειμένου σας να είναι ένα thumbnail σωστά καδραρισμένο.
  • Η τιμή είναι ένας παράγοντας για το αν οι αγοραστές θα κάνουν κλικ στο αντικείμενο σας. Αποφύγετε να τιμολογήσετε πολύ χαμηλά ή πολύ ψηλά για τον πελάτη που στοχεύετε.
Δώστε στους πελάτες σας μια ευχάριστη εμπειρία
  • Συμπληρώστε τα προφίλ αποστολής (shipping profile) με ακρίβεια ώστε να ανταποκρίνονται στους χρόνους σας. Σημειώστε ως απεσταλμένες τις παραγγελίες που στείλατε ώστε να ξέρει ο πελάτης σας πότε τις περιμένει.
  • Βεβαιωθείτε οτι έχετε συμπληρώσει το About Page και τα Shop Policies.
  • Βάλτε τα δυνατά σας ώστε ο πελάτης σας να έχει μια θετική εμπειρία για να σας αφήσει ένα θετικό review.
  • Επικοινωνήστε με παλιότερους πελάτες και λύστε τυχόν θέματα που έχουν προκύψει.

Παράγοντες που επηρεάζουν την τοποθέτηση στην αναζήτηση

Οι λεπτομέρειες του αλγόριθμού αναζήτησης που χρησιμοποιεί το Etsy, αλλάζουν κατά διαστήματα ώστε να βελτιώνεται ο τρόπος με τον οποίο οι αγοραστές βρίσκουν προϊόντα αλλά και το πως οι πωλητές αναπτύσσουν την δουλεία τους. Οι παράγοντες που ακολουθούν συνδυάζονται ώστε να καθορίσουν την σειρά (ή τοποθέτηση) του κάθε αντικείμενου  στην αναζήτηση.
Οι παράγοντες αυτοί δεν έχουν όλοι την ίδια βαρύτητα στο πως ορίζουν την σειρά των αποτελεσμάτων. 

Σχετικότητα Τίτλων και Tags

Καταρχήν κάθε αντικείμενο στα αποτελέσματα πρέπει να ταιριάζει με τις λέξεις ή φράσεις που έχει αναζητήσει ο αγοραστής. Αντικείμενα που δεν ταιριάζουν στην αναζήτηση του αγοραστή δεν εμφανίζονται στα αποτελέσματα.
Για παράδειγμα η αναζήτηση για “banana backpack” θα φέρει αποτελέσματα που έχουν  “banana” και “backpack” είτε στα tags είτε στον τίτλο.
Όταν ο αλγόριθμος αναζήτησης βρει όλα τα αντικείμενα που ταιριάζουν στην αναζήτηση, τότε χρησιμοποιούμε τις λέξεις κλειδιά για να καθορίσουμε την σειρά που εμφανίζονται τα αποτελέσματα της αναζήτησης.
  • Οι φράσεις που ταιριάζουν ακριβώς στην αναζήτηση του αγοραστή είναι πιο δυνατές από τις μεμονωμένες λέξεις. Για παράδειγμα μια αναζήτηση για “banana backpack” θα έφερνε όλα τα αντικείμενα που έχουν τις λέξεις “banana” και  “backpack” στο τίτλο ή τα tags αλλά τα αντικείμενα που έχουν ακριβώς την φράση “banana backpack” στον τίτλο θεωρούνται πιο συναφή.
  • Αν μια λέξη ή φράση που ψάχνει ο αγοραστής εμφανίζεται στους τίτλους και τα tags  τότε ο αλγόριθμός αναζήτησης θεωρεί αυτό το αντικείμενο πιο σχετικό στην αναζήτηση από ότι αν είναι μόνο στα tags ή μόνο στον τίτλο.
  • Οι λέξεις στην αρχή του τίτλου είναι πιο "δυνατές" από όσες είναι προς το τέλος.
Ποιότητα Ανάρτησης

Σε μια προσπάθεια να δείξει στους αγοραστές πράγματα που είναι πιο πιθανόν να αγοράσουν ο αλγόριθμος του Etsy υπολογίζει πόσο καλά τα πάει ένα listing στην αναζήτηση. Αυτό ονομάζεται ποιότητα ανάρτησης (listing quality).
Αν ο αγοραστής κλικάρει, προσθέσει στα αγαπημένα του ή αγοράσει ενα αντικείμενο αφού το είδε στο αποτελέσματα αναζήτησης τότε αυτό συνεισφέρει στο σκορ ποιότητας του listing.  
Από την στιγμή που όσα αντικείμενα είναι στην κορυφή των αποτελεσμάτων λαμβάνουν περισσότερη προσοχή από όσα είναι πιο κάτω, ο αλγόριθμος του Etsy προσαρμόζεται  για να το λάβει υπόψη του.
Σημείωση:  Τα νέα μαγαζιά και τα νέα αντικείμενα έχουν ουδέτερο σκορ ποιότητας το οποίο δεν επηρεάζει την θέση τους στην αναζήτηση. 

Εμπειρία Πελάτη και Αγοράς

Το Etsy θέλει οι αγοραστές να έχουν μια πολύ καλή εμπειρία όταν αγοράζουν κάτι από το Etsy. Για αυτό υπολογίζει την συμπεριφορά του μαγαζιού προς τους πελάτες του και αν το μαγαζί τηρεί τους κανόνες του Etsy.
Καλές κριτικές, συμπληρωμένο about page και shop policies σας βοηθούν στην θέση σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Από την άλλη ανοικτές υποθέσεις με πελάτες και θέματα με πνευματική ιδιοκτησία έχουν αρνητικό αποτέλεσμα. Τα νέα μαγαζιά και τα νέα αντικείμενα έχουν ουδέτερο σκορ το οποίο δεν επηρεάζει την θέση τους στην αναζήτηση.

Πόσο πρόσφατο είναι το αντικείμενο

Για να διατηρούνται τα αποτελέσματα φρέσκα για συχνούς αγοραστές, ο αλγόριθμός του Etsy υπολογίζει πόσο πρόσφατα αναρτήθηκε ή έγινε relisted το αντικείμενο. 


Τοποθεσία μαγαζιού

Πολλοί αγοραστές σε κάποιες χώρες όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία, έχουν δηλώσει την επιθυμία τους να αγοράζουν από πωλητές που είναι στις χώρες τους καθώς το βρίσκουν πιο πρακτικό και οικονομικό.
Για το λόγο αυτό ο αλγόριθμος σε αυτές τις συγκεκριμένες χώρες λαμβάνει υπόψη του την τοποθεσία που βρίσκετε το μαγαζί και του αγοραστή. Αυτό ισχύει μόνο για αυτές τις χώρες και όχι τις υπόλοιπες!

Ποικιλία

Οι αγοραστές στο Etsy θέλουν να εξερευνήσουν μια αγορά με μοναδικά προϊόντα. Για το σκοπό αυτό ο αλγόριθμός βγάζει αποτελέσματα από μια ποικιλία μαγαζιών όπου αυτό είναι εφικτό. 

Μεταφράσεις αντικείμενων στην Αναζήτηση

Το Etsy μεταφράζει αυτόματα τα listing σας ή μπορείτε να τα μεταφράσετε εσείς.  
Για να τσεκάρετε ποια είναι η στάνταρτ γλωσσά για τα listing σας πηγαίνετε στο Your shop > Shop settings > Info and appearance > Languages.

Όλα τα αντικείμενα σας, οι τίτλοι και τα tags θα πρέπει να είναι στην αρχική γλώσσα που επιλέξατε όταν ανοίξατε το μαγαζί σας. Για παράδειγμα εαν έχετε επιλέξει τη γλώσσα του μαγαζιού σας τα Γαλλικά αλλά έχετε γράψει τα tags στα αγγλικά τότε αυτά δεν σας βοηθούν να βγείτε στην αναζήτηση.

Μετάφραση Nafsika  
Το άρθρο στα αγγλικά είναι εδώ