Τρεις έξυπνες στρατηγικές marketing για να προωθήσετε την επιχείρησή σας

Τρεις έξυπνες στρατηγικές marketing για να προωθήσετε την επιχείρησή σας


Μπορείτε να δείτε το πρωτότυπο άρθρο στην αγγλική γλώσσα εδώ.

Photo by intheearlyhours

Τα marketing plans μπορεί να είναι κουραστικά, δαπανηρά και υπερβολικά για τον ιδιοκτήτη μιας μικρής επιχείρησης, και - για να πούμε την αλήθεια - εξαιρετικά βαρετά. Πότε ήταν η τελευταία φορά που ξυπνήσατε και είπατε "Ανυπομονώ να ξεκινήσω τη μέρα μου γράφοντας ένα 10σέλιδο marketing πλάνο";

Ποτέ!

Παρ' όλα αυτά σαν επιχειρηματίες – ασχέτως αν είμαστε νέοι ή έμπειροι επαγγελματίες – ξυπνάμε και αναρωτιόμαστε για πράγματα όπως:

-Πώς θα αποκτήσω περισσότερους πελάτες;
-Πώς θα κερδίσω περισσότερα χρήματα την επόμενη χρονιά;
-Τι πραγματικά θέλουν οι πελάτες μου;
-Πότε θα αφήσω την καθημερινή δουλειά μου για να αφοσιωθώ 100% στο κατάστημά μου;

Όλες οι προαναφερθείσες ερωτήσεις μπορούν να αποτελέσουν σημεία εκκίνησης για markering στρατηγικές, αλλά με τόσα πολλά θέματα, είναι δύσκολο να αποφασίσεις σε τι πρέπει να ξοδέψεις το χρόνο σου και σε τι όχι. Τα ακόλουθα tips θα σε βοηθήσουν να αντιληφθείς που θα πρέπει να αφιερώσεις την ενέργειά σου ώστε να δεις χειροπιαστά αποτελέσματα στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα.


Βήμα 1ο: Γίνε μονόκερoς


Η μαγεία ορίζεται σαν απρόβλεπτη γενναιοδωρία που προκαλεί υπέροχη αίσθηση. Το Etsy είναι ένα μέρος έτοιμο για μαγεία.

SymphonyOfStars


Από τη φύση του, το Etsy συμβολίζει τη μοναδικότητα, την ανακάλυψη, τη σύνδεση και την έκφραση του προσωπικού γούστου και στυλ του καθενός. Δεν σχετίζεται με το τι χρειαζόμαστε ως καταναλωτές, αλλά με το τι επιθυμούμε βαθιά μέσα μας. Θα πρέπει να είσαι μοναδικός και να αποσπάς την προσοχή για να τραβήξεις τα βλέμματα. Θα πρέπει να είσαι ένας μονόκερoς. Αλλά πώς μπορείς να το καταφέρεις;

Κάντε παιχνίδι με τολμηρό, ιδιαίτερο έργο

Δεν ξέρετε πάντα τι θα ξετρελάνει τους πελάτες έως ότου τους δείξετε κάτι νέο και αποτιμήσετε την αντίδρασή τους. Σκεφτείτε το 600 και πλέον σελίδων βιβλίο του συγγραφέα Seth Godin το οποίο ζυγίζει σχεδόν όσο ένα μωρό, ή το Epic Meal Time, ένα show μαγειρικής. Και τα δύο είναι ιδιαιτέρως μη πρακτικά σε σχέση με τα παραδοσιακά πρότυπα, αλλά έχουν φανατικούς οπαδούς. Κάντε παιχνίδι με έντονες φωτογραφίες, ζωηρά χρώματα, βάρος/μέγεθος/υφές των προϊόντων, design και συγκεκριμένη εστίαση στην αγορά (niche). Σκεφτείτε ότι δημιουργείτε τέχνη όσο και λειτουργικότητα, ενώ θα πρέπει να είστε αρκετά γενναίοι για να βλέπετε τι πιστεύει ο κόσμος.

Σκέφτεστε να δημιουργήσετε ιδιαίτερα items; Διαβάστε το άρθρο "Top Tips for Managing Custom Orders".

Αναπτύξτε μία μοναδική προσωπικότητα για το κατάστημά σας

Υπάρχει ένας οικονομικός τρόπος να προσθέσετε κάποιο "άρωμα" στο κατάστημά σας. Πρώτα απ' όλα σκεφτείτε ένα χαρακτήρα που σας αρέσει πραγματικά και που η προσωπικότητά του θα είχε νόημα για την επιχείρησή σας. Ίσως σας αρέσει η εξυπνάδα του πιο ενδιαφέροντα ανθρώπου στον κόσμο της Dos Equis (σημείωση μεταφραστή: πρόκειται για έναν χαρακτήρα που δημιουργήθηκε για τη διαφημιστική εκστρατεία της μπύρας Dos Equis). Από την άλλη ίσως αγαπάτε το παιχνίδισμα της Betty White (σημείωση μεταφραστή: Αμερικανίδα ηθοποιός, κωμικός, τραγουδίστρια, συγγραφέας και τηλεπερσόνα). Έτσι ή αλλιώς, αφού επιλέξετε το χαρακτήρα, ξεκινήστε να μιλάτε και να συμπεριφέρεστε σαν την νέα σας marketing περσόνα. Μην φοβάστε να δοκιμάσετε πνευματώδεις φράσεις ή αστεία λογοπαίγνια. Στους ανθρώπους αρέσει η ψυχαγωγία και οι προσωπικότητες που συνδέονται με τα brands τροφοδοτούν αυτήν την επιθυμία τους.

Ξεκινήστε με τα βασικά διαβάζοντας το άρθρο "How to Be Your Own Best Marketing Tool".


Κάντε ακριβώς το αντίθετο. Εμπιστευθείτε με
Είναι πολύ απλό. Δείτε τον ανταγωνισμό σας και κάντε ακριβώς το αντίθετο. Αυτό τρομάζει ορισμένους επιχειρηματίες, καθώς το να ακολουθείς την πεπατημένη φαίνεται να προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι πελάτες σας μπορεί να σας συγκρίνουν με τον ανταγωνισμό αυτή τη στιγμή και αν είστε σαν τους υπόλοιπους θα σας αγνοήσουν ή θα σας παραβλέψουν. Πάρτε μία αξιοσημείωτη πτυχή της επιχείρησής σας και κάντε ακριβώς το αντίθετο απ' ότι κάνατε μέχρι τώρα.


Βήμα 2ο: Επικοινωνήστε τον Tupac που έχετε μέσα σας

(σημείωση μεταφραστή: Tupac Shakur - Aμερικανός rapper και ηθοποιός ο οποίος δολοφονήθηκε σε ηλικία 25 ετών)

Δεν είναι αρκετό μόνο να πουλάς ένα ποιοτικό προϊόν. Είναι εξίσου σημαντικό να είσαι «κομψός» στην εκτέλεση των διαδικασιών και να είσαι ανοικτός για οτιδήποτε προκύψει καθ' οδόν.
Οι πελάτες ολοένα και περισσότερο θέλουν να ξέρουν από ποιον αγοράζουν και αν οι συγκεκριμένοι πωλητές είναι αξιόπιστοι. Πώς εφαρμόζεται αυτό στο κατάστημά σας στο Etsy;

Για συμβουλές για το πως θα δημιουργήσετε ένα μοναδικό brand διαβάστε το άρθρο "Branding 101: How to Build a Memorable Etsy Shop".


Να υπάρχεις για κάτι που έχει σημασία

Έχεις στάση φιλική προς τους χορτοφάγους; Χρησιμοποιείς 100% ανακυκλωμένα υλικά; Υποστηρίζεις το γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων; Το έργο σου είναι μία δήλωση του ποιος είσαι στον κόσμο και οι άνθρωποι θέλουν να πληρώσουν ακριβότερα για τους επιχειρηματίες που έχουν χαρακτήρα. Ποιες είναι οι βασικές αξίες που σε καθοδηγούν; Ποιο είναι το ΓΙΑΤΙ της δικής σου επιχείρησης; Και τι σε κάνει εξαιρετικά μοναδικό; Μοιράσου τις απαντήσεις σου στις περιγραφές των items και στα υλικά marketing, όπως επίσης και στα social media και στην σελίδα About του shop σας. Όσο κοντύτερα φτάσεις στο δικό σου "γιατί", τόσο πιο ευκρινής θα είναι η θέση σου στην αγορά και τόσο πιο αξιομνημόνευτος θα γίνεις.

CiaranMonaghan


Προσθέστε επαίνους στις περιγραφές των items

Σκεφτείτε να επιλέξετε κάποια από τα καλύτερα σχόλια από το feedback, τα social media και όλα τα convos που λαμβάνετε από τους αγοραστές και να τα ενσωματώσετε στις περιγραφές των items, στην σελίδα About και σε άλλο marketing υλικό. Λάβατε από κάποιον πελάτη ένα θετικό σχόλιο που αξίζει να αναφερθεί; Αν ναι, ζητήστε του την άδεια να το δημοσιεύσετε (και να βάλετε οπωσδήποτε το όνομά του). Επίσης, περιλάβετε σχετικά links σε άλλα items αν έχει νόημα και... καυχηθείτε. Σας έχουν αναφέρει σε κάποιο γνωστό blog ή περιοδικό; Φορά κάποιος επώνυμος το κολιέ σας; Τέλεια! Μιλήστε στους εν δυνάμει αγοραστές γι' αυτό.

Για να προσθέσετε δύναμη στις περιγραφές σας χρησιμοποιείστε το ακόλουθο φύλλο εργασίας "How to Write Irresistible Item Descriptions". Για περισσότερες συμβουλές διαβάστε το άρθρο "Write Enticing Item Descriptions".


Να είστε τολμηροί: ενθαρρύνετε τους εν δυνάμει αγοραστές να επικοινωνήσουν μαζί σας.

Η ταχύτητα με την οποία οι άνθρωποι περιηγούνται στο Internet μοιάζει με αυτή του Speedy Gonzalez μετά από 20 espresso. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να τους δώσετε έναν ξεκάθαρο και συγκεκριμένο λόγο για να κάνουν μία στάση και να συνδεθούν, έτσι ώστε να ξεκινήσει μία συνομιλία. Ως ιδιοκτήτης ενός καταστήματος, έχεις μεγαλύτερο έλεγχο της επιχείρησής σου όταν μιλάς τακτικά με τους πελάτες, γι' αυτό είναι και τόσο σημαντικό να ξεκινήσει νωρίς αυτός ο διάλογος. Σκεφτείτε να προσφέρετε ένα εκπτωτικό κουπόνι -25% ή να ενθαρρύνετε τους επισκέπτες να έρθουν σε επαφή μαζί σας αν ένα συγκεκριμένο item είναι σε στοκ, ειδικά αν πουλάει γρήγορα και είστε μόνο ένα άτομο. Το θέμα είναι να κάνετε τους ανθρώπους να χτυπήσουν την πόρτα του καταστήματός σας στο Etsy σήμερα.

Για συμβουλές σχετικές με εκπτώσεις διαβάστε το άρθρο "Encourage Repeat Business With Improved Coupon Codes" ή παρακολουθήστε το video: "Etsy Success Series: Keep Buyers Coming Back (Coupons)".



Βήμα 3ο: Κάντε δώρα!


Η γενναιοδωρία είναι η καρδιά και η ψυχή της επιχείρησης. Η επιχείρησή σας ευδοκιμεί μόνο γιατί κάποιος έχει μία ανάγκη ή μία επιθυμία και εσείς την εκπληρώνετε. Όσο πιο γενναιόδωρος είστε, τόσο το καλύτερο. Εδώ παρατίθενται κάποιοι εύκολοι τρόποι να αυξήσετε τον... συντελεστή της γενναιοδωρίας σας.

Ανακαλύψτε και δημοσιοποιήστε τον δικό σας παράγοντα "ουάου"

Προσφέροντας δωρεάν αποστολή προϊόντων την επόμενη ημέρα, στέλνοντας μία χειρόγραφη ευχαριστήρια κάρτα στους αγοραστές και ενθυμούμενος τα γενέθλια των πελατών (τα οποία μπορείτε να δείτε στα προφίλ τους), όλα αυτά φαίνονται εξαιρετικά γενναιόδωρα. Αυτός είναι ο συντελεστής "ουάου" ο οποίος θα κάνει τους πελάτες σας να πουν "Πώς μπορώ να το παραβλέψω αυτό και γιατί ποτέ να σκεφτώ έστω να αγοράσω από κάποιον άλλο;". Για παράδειγμα το DendroCo προσφέρει δωρεάν αποστολή και ισόβια εγγύηση στα trendy, εμπνευσμένα από το περιβάλλον της φάρμας ξύλινα τραπέζια του. Καθόλου άσχημα.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να δωρίζετε ένα ποσοστό των εσόδων σε έναν δημοφιλή μη κερδοσκοπικό οργανισμό

Η γενναιοδωρία υποδηλώνει σταθερότητα και επιτυχία. Επίσης δημιουργεί εμπιστοσύνη στους πελάτες σας. Αρέσει στους ανθρώπους να βλέπουν ότι ενδιαφέρεστε και η δωρεά στον αγαπημένο σας μη κερδοσκοπικό οργανισμό δεν εκπίπτει μόνο από το φόρο, αλλά ακόμη πιο σημαντικό, είναι ένας τρόπος εξανθρωπισμού της επιχείρησής σας και σύνδεσης σε ένα βαθύτερο επίπεδο με τον άνθρωπο. Για παράδειγμα το MelBellesHomeDecor δωρίζει το 100% των εσόδων από ορισμένα προϊόντα στα θύματα του τυφώνα που έπληξε φέτος την Oklahoma.

Στείλτε δωρεάν δείγματα - έκπληξη

Οι άνθρωποι αγαπούν το δωρεάν, τελεία. Σκεφτείτε να στέλνετε δωρεάν δείγματα σαν έκπληξη στις παραγγελίες των πελατών σας. Μπορείτε να συμπεριλάβετε επίσης ένα σημείωμα με κάθε δείγμα λέγοντάς τους "Σκεφτήκαμε ότι αυτό μπορεί να σου αρέσει Sam! Πες μας τι σκέφτεσαι!". Αυτό όχι μόνο ενισχύει το feedback και δίνει στους πελάτες σας τη δυνατότητα να γνωρίσουν περισσότερα προϊόντα σας, αλλά τους κάνει κυριολεκτικά να σας ερωτευθούν.

Υπάρχουν άπειροι τρόποι να φέρετε το μονόκερο στο κατάστημά σας. Ποια πιστεύετε ότι είναι η πλέον μοναδική πλευρά της επιχείρησής σας στο Etsy; Γιατί είναι σημαντική η δουλειά που κάνετε; Και ποιο είναι αυτό το σημείο που πιστεύετε ότι θα κάνει το κατάστημά σας να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο;