Featured seller: WerkStaat

Κυρίες και κύριοι, σήμερα θα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τη Βούλα, από το WerkStaat.
Ladies and gentlemen, today we will get to know a bit better Stavroula, from WerkStaat.


Πες μας λίγα πράγματα για τον εαυτό σου.
Γεια σας! Με λένε Βούλα... από το Σταυρούλα... Γεννήθηκα στην Αθήνα, που παραμένει το σημείο αναφοράς μου. Ουσιαστικά λίγα χρόνια έχω περάσει στο Χαλάνδρι, όπου είναι το πατρικό μας. Από εκεί, φύγαμε αρχικά για την Μακεδονία, μετά Γερμανία, πάλι Αθήνα, Μυτιλήνη, Πάτρα, Μύνστερ Γερμανίας, Πάτρα, Νικολαίικα Αχαΐας και πάλι Γερμανία με αρκετές ακόμη εσωτερικές μετακομίσεις και μικρές διαμονές σε άλλες ευρωπαικές πόλεις, όπως την Οξφόρδη και το Παρίσι. Σπούδασα Περιβάλλον, τελείωσα μεταπτυχιακό στο διατμηματικό της Πάτρας, δούλεψα κάποια χρόνια στην Ελλάδα πάνω στον κλάδο μου και όταν αποφασίσαμε να μετακομίσουμε λίγο πριν την κρίση στην Γερμανία, άλλαξα ρότα και ασχολήθηκα με την κεραμική. Έκτοτε, δεν κάνω τίποτα άλλο απο το να προσπαθώ να τελειοποιήσω τις δεξιότητές μου πάνω στον πήλο και την πορσελάνη... Τα θέματα που έλκουν την προσοχή μου…σαν μαγνήτη... είναι οι καλές τέχνες, το περιβάλλον, η αρχιτεκτονική, η μουσική και το σινεμά.
Tell us a bit about yourself.
Hi there! My name is Stavroula – my friends and family also call me Voula – and I come from Athens (Greece). Well, I have spent most of my life away from this town as I have moved several times with my family to Northern Greece and Germany as a child, and later as a student, I lived in Lesvos Island, Patras, Muenster (Germany)…with short stops in Oxford and Paris. I studied environmental sciences in Lesvos and received a Master's degree in the University of Patras. In 2007 I moved to Germany again and decided to focus on ceramics. Since then I create objects from clay and porcelain. I have always been interested in arts, nature, architecture, music and films. 

Τι σε εμπνέει και από πού παίρνεις ιδέες; 
Τι με εμπνέει? Καλή ερώτηση... μάλλον από πράγματα που για κάποιον λόγο μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον... Και αυτό μπορεί πραγματικά να είναι οτιδήποτε. Ένα συναίσθημα, μία ανάμνηση, μία ιδέα, ένα τυχαίο γεγονός....
What inspires you and where do your ideas come from?
What inspires me? Well, that is a good question…. Little things in everyday life that stir my interest such an emotion, a memory, an idea, a coincidence …


Ποια είναι τα αγαπημένα σου υλικά;
Αγαπημένα μου υλικά είναι ο πηλός και η πορσελάνη -αν και μερικές φορές με φτάνει στα όριά μου- το ξύλο, το μάρμαρο, το χαρτί και ό,τι γυαλίζει στον ήλιο. 
What are your favorite materials? 
My favourite materials are clay and porcelain, even though the latter often pushes me to my limits. Also wood, marble, paper and anything shining in the sun. 

Γιατί κάποιος να αγοράσει κάτι χειροποίητο; 
Μόνο γιατί του αρέσει. Τώρα, το γιατί του αρέσει, είναι άλλο θέμα. Το οποίο έχει να κάνει με παιδεία, ευαισθησία και θα πρόσθετα προσανατολισμό.
Why should somebody buy handmade?
Only if the person really likes the object he attends to buy. Why this person likes it… this is another issue, which has to do with education and sensitivity and his personal orientation.


Εκτός από το να δημιουργείς με τι άλλο ασχολείσαι; 
Νομίζω πως έχω δώσει πολύ μεγάλο βάρος στην δημιουργία. Είναι ένα πράγμα που, μαζί με την μουσική, κρατάνε τον παλμό μέσα μου. 
Apart from creating things, what do you do? 
Creating is practically what I mostly do in my daily life. Creativity and music stimulate my senses and keep me going.

Πώς προωθείς τη δουλειά σου; 
Νομίζω πως έχω δοκιμάσει όλες τις οδούς. Όταν έβγαλα το πρώτο μου προϊόν, κάτι μικρά μαγνητάκια που μοιάζουν με κοχυλάκια και μικρά βοτσαλάκια, η κόρη μου ήταν πολύ μωρό. Έτσι έπερνα το καρότσι και πήγαινα βόλτα στα μαγαζιά. Και αν κάποιο από αυτά μου φαινόταν κατάλληλο και η μικρή τύχαινε να κοιμάται, έμπαινα μέσα και ρωτούσα αν ενδιαφέρονταν για χειροποίητα μαγνητάκια. Κανένας σχεδόν δεν αρνήθηκε να τα βάλει στο μαγαζί του. Όπως καταλαβαίνεις, το γεγονός μου έδωσε κουράγιο να συνεχίσω να δημιουργώ. Το πρώτο χρόνο κατάφερα να πουλήσω περίπου χίλια μαγνητάκια. Και βεβαίως κατάφερνα έτσι να καλύψω ένα μεγάλο μέρος των εξόδων.
Τα τελευταία 5 χρόνια συμμετέχω σε εκθέσεις για χειροποίητα αντικείμενα και design (όπως είναι η Stilblüten Festival für Mode und Design, η Schöne Bescherung  και Eunique) όπου παρουσιάζω όλες τις εμπορικές δουλειές μου.
Από τον Αύγουστο του 2016 πραγματοποίησα και ένα παιδικό μου όνειρο. Άνοιξα το πρώτο μου μαγαζί με ανοιχτό εργαστήρι. Το μαγικό στην όλη ιστορία είναι ότι βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο της παλιάς πόλης της Χαϊδελβέργης, το οποίο αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κλειρονομιάς της UNESCO.
Εκεί έχω την δυνατότητα να παρουσιάσω τις δουλειές και άλλων καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων και πολλές ελληνικές δημιουργίες. 
How do you promote your work?
I think I have tried all possible ways. When I made my first product, nothing else than some small magnets that looked like shells and pebbles, my daughter was still a baby. When taking her for a walk through the center of Frankfurt – where we lived between 2007 and 2014 – I was looking for those shops that I would love to see my products in their showcases. I would then grab the opportunity when my little baby was asleep to walk in and promote my ceramic magnets. Only the first year I sold about one thousand magnets! As you can imagine, this gave me the courage to continue to create. Over the past 5 years, I promoted my ceramics in handmade and design fairs (such as Stilblüten Festival für Mode und Design, Schöne Bescherung and the Eunique in Stuttgart) that allowed me to expand my network and…of course my customers.
In August 2016 a childhood dream came true! I opened my first shop and atelier in the historic centre of the old city of Heidelberg, which is a UNESCO World Heritage site. There I have the opportunity to present not only my own work but also creations of independent designers and ceramists including many Greek artists.


Μίλησέ μας για το χώρο εργασίας σου.
Έχω δύο χώρους εργασίας. Ο ένας είναι το χυτήριο, όπου δουλεύω κυρίως υγρή πορσελάνη. Ο δεύτερος είναι ο χώρος στο ιστορικό κέντρο της πόλης της Χαϊδελβέργης. Εκεί σχεδιάζω τις νέες συλλογές, ασχολούμε με το μάρκετινκ και κατασκευάζω κυρίως μοναδικά κομμάτια.
Tell us about your working space.
I have two workspaces. The first one is a workshop where I mainly work with liquid porcelain. The second is my atelier and shop in a great old building in the historic center of the city of Heidelberg. There I design my new collections, deal with marketing and promotion of my work, and create unique ceramic pieces.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου εργαλείο;
Οι φούρνοι μου. Νοιώθω μεγάλο δέος και σεβασμό απέναντί τους. Είναι δύο ηλεκτρικά καμίνια που φτάνουν τους 1300° C. Όνειρό μου είναι να αποκτήσω μια μέρα και ένα φούρνο γκαζιού, ο οποίος δίνει άλλα χρωματικά αποτελέσματα στην πορσελάνη. 
Which is your favorite tool?
I feel great awe and respect for my two electric kilns that reach temperatures of about 1300 °C. My dream is to get one day a gas kiln as well, which gives other remarkable color combinations on porcelain. 


Έχεις κάποιον να σε βοηθάει στο κατάστημά σου στο Etsy;
... στην ουσία κανέναν. Όμως πολλοί με έχουν βοηθήσει κατά καιρούς βγάζοντας για παράδειγμα εκπληκτικές φωτογραφίες των προϊόντων μου, ρίχνοντας καμιά ματιά στα κείμενά ή με τα σχόλιά τους με βοηθούν να βελτιώνω τις δημιουργίες μου και τον τρόπο παρουσίασής τους. Χωρίς την Ελισάβετ από το pergamondo, τον αδελφό μου και τον Ανδρέα (αυτόν που αποκαλούμε σύζυγο) δεν θα τα είχα καταφέρει τόσο καλά.
Do you have somebody who helps you with your Etsy shop? 
I practically do everything myself! However, several people have helped me over the past years by taking, for instance, great photographs of my products, taking a look at my texts or commenting on how to improve my creations and their promotion. I sincerely thank them all!

Αγαπημένα sites/ καταστήματαταινίεςβιβλίαμουσική
Μουσική:
Η μουσική μου αρέσει ιδιαιτέρως... οπότε έχω μία μεγάλη συλλογή. Γι’ αυτό θα αναφέρω μόνο τις πιο πρόσφατες ανακαλύψεις μου που αγάπησα ιδιαίτερα!
CocoRosie, Carola Bauckholt, Brazilian Girls, Soley, Jain και την YAkoto.
Ταινίες:
Να πω μάλλον σκηνοθέτες, γιατί μου αρέσουν σχεδόν όλες οι ταινίες τους:
·     Pedro Almodovar
·     Quentin Tarantino
·     Γιώργος Λάνθημος
·     Wes Anderson
e-shops στο etsy:
My favorite websites/shops/movies/books/music
Music:
I love music and I have a large collection of albums. Therefore, I will only mention my most recent discoveries!
CocoRosie, Carola Bauckholt, Brazilian Girls, Soley, Jain and Y'Akoto.
Movies:
Can I rather mention filmmakers, because I like almost all their movies?
·     Pedro Almodovar
·     Quentin Tarantino
·     Yorgos Lanthimos
·     Wes Anderson
Etsy shops:

Σε δέκα χρόνια από τώρα…
Αυτή την εποχή, έχω τόσα ανοιχτά μέτωπα, που πραγματικά δεν σκέφτομαι τι θα φέρει ο χρόνος.
In 10 years time...
At the moment, I have so many open fronts, really I do not think what time will bring.

{Βρείτε τη Βούλα εδώ /Find Stavroula here: website, etsy, facebook, pinterest}



Σας περιμένω τον επόμενο μήνα με νέα συνέντευξη! 
Tune in next month for another interview!