5 συμβουλές για να αποκτήσετε δημοσιότητα

Είστε έτοιμοι για να προωθήσετε το κατάστημά σας μέσω ενός άρθρου στα media; Η Amy Flurry, συγγραφέας του “Recipe for Press” σας συμβουλεύει για το πώς θα κερδίσετε την προσοχή των συντακτών.

Φωτογραφία από το Meanglean

[Μπορείτε να δείτε το πρωτότυπο άρθρο στην αγγλική γλώσσα εδώ.]


Ο Τύπος αποτελεί ένα ισχυρό προωθητικό εργαλείο για το κατάστημά σας στο Etsy, αλλά η προώθηση του εαυτού σας στους δημοσιογράφους μπορεί να αποδεχτεί μια αποθαρρυντική διαδικασία, αν δεν είστε εξοπλισμένος με ένα σχέδιο δράσης. Ποιο είναι ένα από τα σημαντικότερα τεχνάσματα προκειμένου να καταφέρετε τα προϊόντα σας να παρουσιαστούν σε blogs και περιοδικά; Να σκεφτείτε όπως ένας συντάκτης. Ιδού τι θέλουν οι άνθρωποι των media να γνωρίζουν από σας.

1. Ξεχάστε τα ακριβά press kits και τα marketing υλικά

Αυτό που πραγματικά θέλει ή χρειάζεται αρχικά ένας συντάκτης είναι ένα προσωποποιημένο email (μία ή δύο παράγραφοι είναι αρκετές) και μία καταπληκτική φωτογραφία. Σιγουρευτείτε ότι το υλικό απευθύνεται σε έναν συγκεκριμένο συντάκτη και έχετε διπλοτσεκάρει την γραφή του ονόματός του. Από εκεί και πέρα, αν ο συντάκτης ενδιαφερθεί, θα πάει κατευθείαν στο web site ή στο κατάστημά σας στο Etsy. Ως εκ τούτου σιγουρευτείτε ότι τα sites σας είναι έτοιμα για αυτή την επίσκεψη πριν απευθυνθείτε στον Τύπο.

Για περισσότερα tips για το πώς θα δημιουργήσετε μία ελκυστική ιστορία για τον Τύπο, διαβάστε το How to Win the Hearts of Bloggers.

2. Διαβάστε πριν την προσέγγιση

Το πιο κοινό λάθος που πρέπει να αποφύγετε στην προσέγγιση στον Τύπο (και ο ταχύτερος τρόπος για να σας αγνοήσουν) είναι να έρθετε σε επαφή με τους συντάκτες χωρίς να έχετε διαβάσει το περιοδικό ή το blog τους. Ακόμα κι αν ξοδέψετε μόνο 5 έως 10 λεπτά με την έκδοση, μπορείτε να μελετήσετε τα άρθρα για να εντοπίσετε το ύφος, να μάθετε αν παρουσιάζουν χειροποίητα προϊόντα ή αν δίνουν έμφαση σε κάτι διαφορετικό, όπως ιστορίες προσώπων.

Φωτογραφία από το Scribble Me

3. Δώστε στο κείμενό σας έναν συναρπαστικό τίτλο

Το πιο χρήσιμο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να ξεχωρίσετε το κείμενό σας από τα υπόλοιπα, είναι να γράψετε ένα καλό θέμα ή τίτλο. Οι περισσότεροι κορυφαίοι συντάκτες λαμβάνουν εκατοντάδες τέτοια κείμενα κάθε εβδομάδα, και ως εκ τούτου θα πρέπει να κερδίσετε το ενδιαφέρον τους και να τους βοηθήσετε να ενεργοποιήσουν τις εγκεφαλικές συνάψεις τους μέσα στα πρώτα δευτερόλεπτα που τα μάτια τους θα πέσουν στην γραμμή του θέματος του email. Για παράδειγμα, το «Cool εξοπλισμός για βροχερό καιρό… κάτω από $25» πληροφορεί άμεσα έναν συντάκτη ότι προτείνετε κάτι που μπορεί να ενταχθεί σε μία παρουσίαση προϊόντων για την άνοιξη. Αν έχετε δημιουργικό, συναρπαστικό περιεχόμενο να μοιραστείτε με τον κόσμο, ο συντάκτης θα αναφερθεί σε αυτό και θα είναι επίσης ενθουσιασμένος για το υλικό σας.

Το άλλο σημαντικό συστατικό του υλικού σας είναι η εικόνα. Ενσωματώστε (ποτέ μην επισυνάψετε) μία χαμηλής ανάλυσης (72dpi) φωτογραφία κατευθείαν στο email. Το τρικ για να γνωρίζετε αν υποβάλετε μία σπουδαία φωτογραφική λήψη του προϊόντος (καλά φωτισμένη και σε λευκό φόντο) είναι αν θα μπορούσατε να την τοποθετήσετε άμεσα στην σελίδα, ενότητα, ή blog post της έκδοσης που προσεγγίζετε.

Χρειάζεστε συμβουλές για φωτογραφίες; Διαβάστε τα ακόλουθα tips.

4. Να είστε διαθέσιμοι και να απαντάτε γρήγορα

Tόσα πολλά προϊόντα με παθιασμένους ανθρώπους πίσω τους δεν καταφέρνουν να αποκτήσουν δημοσιότητα, επειδή αυτοί αργούν να απαντήσουν στα αιτήματα των συντακτών ή επειδή δεν έχουν στο site τους διαθέσιμα τα στοιχεία επικοινωνίας τους (τηλεφωνικό αριθμό και email) για τους δημοσιογράφους. Πολλοί συντάκτες θα εγκαταλείψουν ένα site και θα αναζητήσουν ένα διαφορετικό προϊόν αν πρέπει να συμπληρώσουν μία φόρμα για να σας προσεγγίσουν.
Όταν οι δημοσιογράφοι ή οι bloggers σας προσεγγίσουν, επιστρέψτε την κλήση ή απαντήστε στο email την ίδια ημέρα.

5. Κάντε το τελευταίο βήμα

Η δουλειά σας θα παραμείνει ημιτελής αν δεν κάνετε follow up στο υλικό που στείλατε. Οι συντάκτες μπορούν να  βρουν το υλικό σας πολλά υποσχόμενο με την πρώτη ματιά, αλλά μετά κατακλύζονται από εργασία και δεν σας απαντούν. Ένα σύντομο follow up email, 10 ημέρες έως 2 εβδομάδες μετά την αρχική προσέγγιση, δείχνει ότι είστε σοβαρός και μπορεί να είναι μόνο η αναγκαία ώθηση που θα εμπνεύσει έναν συντάκτη να παρουσιάσει το υλικό σας.

Και μην απογοητεύεστε αν ένας συντάκτης δεν μπορεί να βρει μια θέση για το προϊόν ή την ιδέα σας με την πρώτη φορά. Όταν επιστρέφετε στον ίδιο συντάκτη με μια καλή ιδέα ή ένα διαφορετικό προϊόν για δεύτερη και τρίτη φορά, σηματοδοτεί ότι είστε επαγγελματίες και κάνετε μια δουλειά που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή τους. Αν το προϊόν ή η ιδέα σας ταιριάζει στο περιοδικό ή το blog, τελικά ένας συντάκτης είναι πιθανό να ανταμείψει την επιμονή σας και να βρει μια θέση για την ιδέα σας.


Πρωτότυπο κείμενο: Amy Flurry, απόδοση: GiannisBothos .