Νέοι τρόποι για να διαχειρίζεστε το shop σας εν κινήσει

Etsy.com handmade and vintage goods
Φωτογραφία από το Joy Merryman Store

[Μπορείτε να δείτε το πρωτότυπο άρθρο στην αγγλική γλώσσα εδώ].

Ως πωλητής στο Etsy, έχεις ένα πανίσχυρο νέο εργαλείο στην mobile εργαλειοθήκη σου. Η νέα εφαρμογή του Etsy για το iPhone, Sell On Etsy, κάνει δυνατή και εύκολη τη διαχείριση του shop σας όσο είστε εν κινήσει– με χαρακτηριστικά σχεδιασμένα να σας βοηθήσουν να διαχειρίζεστε τις παραγγελίες σας, να έχετε πρόσβαση στα στατιστικά του καταστήματός σας, να επικοινωνείτε με τους αγοραστές σας, να ενημερώνετε τα listings σας κ.ά. Αργότερα εντός του έτους, θα παρουσιάσουμε επίσης το Sell on Etsy for Android.

[σημ. μεταφραστή: πλέον είναι διαθέσιμες και οι δύο εκδόσεις, για iPhone/iPad και Android smartphones/tablets. Για την πλατφόρμα της Apple είναι διαθέσιμη εδώ: https://itunes.apple.com/us/app/sell-on-etsy/id860815329?mt=8, ενώ για τις Android συσκευές εδώ: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.etsy.android.soe ]

Αναρωτιέστε αν η μετάβαση στο mobile αξίζει για την επιχείρησή σας; Η Sarah Mandell αναφέρει ότι η δυνατότητα να διαχειρίζεται το κατάστημά της που πουλά κοσμήματα και τσόχινα είδη, ονόματι Once Again Sam, από το κινητό της τηλέφωνο έχει γίνει ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της. «Τρέχοντας μία πλήρους απασχόλησης ανεξάρτητη επιχείρηση χειροτεχνίας είμαι συνεχώς εν κινήσει» αναφέρει. H Sarah βρίσκεται συχνά μακριά από τον υπολογιστή στο studio της στο Greenville της South Carolina, έτσι ώστε η διαχείριση των εργασιών της ενώ είναι έξω ή παρακολουθεί μία έκθεση χειροτεχνίας, αποτελεί κλειδί για να τρέχει απρόσκοπτα την επιχείρησή της.

Αν ταξιδεύετε ή είστε έξω για δουλειές, το Sell on Etsy έχει σχεδιαστεί για να κάνει τις εργασίες σας ταχύτερα, ευκολότερα και πιο διασκεδαστικά. Οδηγήστε την επιχείρησή σας σε νέα μέρη μέσα από τα «βγαλμένα από τη ζωή» tips που ακολουθούν, για τη mobile διαχείριση του καταστήματός σας.


1. Αδράξτε τη μέρα

Όταν διαχειρίζεστε το κατάστημά σας από ένα κινητό τηλέφωνο ή tablet μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το διαθέσιμο χρόνο σας για να κάνετε πράγματα που έχετε στη λίστα σας. Η Kristi Quill, ιδιοκτήτρια του shop Barn Owl Primitives που ασχολείται με τυπογραφικές εκτυπώσεις και εδρεύει στο Leesburg της Virginia, έχει γίνει εξπέρ στο να εκμεταλλεύεται αυτές τις μικρές στιγμές ανάπαυλας προς όφελος της επιχείρησής της. «Σαν μητέρα δύο παιδιών, είναι υποχρεωτικό να έχω μια φορητή συσκευή προκειμένου να εργάζομαι για το κατάστημά μου» αναφέρει χαρακτηριστικά. «Ξοδεύω αρκετές ώρες τη βδομάδα περιμένοντας σε διαδρομές ή σε γήπεδα, ενώ τα παιδιά μου κάνουν τις αθλητικές δραστηριότητές τους». Χρησιμοποιεί αυτό το χρόνο για να απαντήσει σε convos, να ανανεώσει τα items, να επιβεβαιώσει παραγγελίες, να επεξεργαστεί φωτογραφίες, να δημιουργήσει listings με νέα items και να παρακολουθήσει τη δραστηριότητα του καταστήματός της – όλα αυτά από το τηλέφωνό της.


Keep your eye on Shop Stats and the Activity Feed for up-to-the-minute information about your shop from the app’s dashboard.
Η σελίδα Shop Stats (δεξιά) προσφέρει τις πιο ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με το κατάστημά σας.


2. Ειδοποιήσεις

Μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε το φόρτο εργασίας σας, κάνοντας τις εφαρμογές να δουλεύουν για σας. Αφού κατεβάσετε το Sell on Etsy, για παράδειγμα, θα ειδοποιηθείτε προκειμένου να επιτρέψετε τις push ειδοποιήσεις. Ενεργοποιώντας την επιλογή αυτή, θα δώσετε στην εφαρμογή τη δυνατότητα να σας ειδοποιεί όταν λαμβάνετε ένα convo ή κάνετε μία πώληση. Επιτρέποντας στην εφαρμογή να κρατά λογαριασμό για το κατάστημά σας, θα μειώσετε το χρόνο που ξοδεύετε για τον έλεγχο των ενημερώσεων.

This notification announces a new order on the home screen. You can turn your notifications on or off later on by going to the app’s main menu (accessible from the upper left icon) > Account & Settings > Notification Settings.

Αυτή η ειδοποίηση ανακοινώνει μία νέα παραγγελία στην home σελίδα. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε τις ειδοποιήσεις αργότερα, πηγαίνοντας στο κεντρικό menu της εφαρμογής (προσβάσιμο από το πάνω αριστερά εικονίδιο) στις επιλογές Account & Settings > Notification Settings.


3. Βελτιώστε τις υπηρεσίες προς τους πελάτες

Απαντώντας γρήγορα στα convos των πελατών και στέλνοντας ενημερώσεις για την κατάσταση των παραγγελιών σας ενισχύετε τη φήμη του brand σας. «Θέλω να μπορώ να απαντώ στις ερωτήσεις και να στέλνω ειδοποιήσεις για την αποστολή των προϊόντων εγκαίρως, ανεξάρτητα από το που βρίσκομαι κάθε φορά» αναφέρει η Sarah Mandell του Once Again Sam. «Ο ταχύς χρόνος απόκρισης βοηθά τους πελάτες που συνεργάζονται μαζί μου να αισθάνονται εμπιστοσύνη». Ένα μεγάλο ακόμη πλεονέκτημα; Οι πελάτες της δεν έχουν ιδέα ότι απαντά στις ερωτήσεις τους ή δημιουργεί μία ιδιωτική λίστα γι’ αυτούς ενώ περιμένει στην ουρά στο ταχυδρομείο.

Μπορείτε να επιταχύνετε τις επικοινωνίες σας χωρίς να θυσιάσετε την ποιότητα, χρησιμοποιώντας τα Snippets, ένα χαρακτηριστικό της εφαρμογής Sell on Etsy που σας επιτρέπει να αποθηκεύσετε συχνά χρησιμοποιούμενες φράσεις όταν επικοινωνείτε με τους πελάτες. Αποθηκεύοντας και επαναχρησιμοποιώντας τις απαντήσεις, εξοικονομείτε χρόνο και παρέχετε πιο γρήγορα, σταθερές απαντήσεις σε συνήθη αιτήματα  των πελατών. «Λαμβάνω τις ίδιες 12 ερωτήσεις κάθε μέρα αναφέρει η μεταλλουργός Erin Elowe Proctor, ιδιοκτήτρια του καταστήματος κοσμημάτων Saturn 5 Studio στο Westmister, California. «Έχω μία ενότητα FAQ στο κατάστημά μου, αλλά κανείς δεν την διαβάζει. Έτσι, χρησιμοποιώ τα snippets για να απαντήσω σε αυτές τις ερωτήσεις».

Μπορείτε να έχετε πρόσβαση στο εργαλείο των Snippets στην ενότητα των Conversations, κάνοντας κλικ στο εικονίδιο των Snippets που βρίσκεται στο κάτω μέσω τμήμα της οθόνης (σημ. μετ. στα iPhone. Στις συσκευές Android βρίσκεται πάνω δεξιά). Επιλέξτε το + για να δημιουργήσετε ένα νέο snippet, δίνοντάς του ένα τίτλο και καταχωρώντας ένα μήνυμα. Μπορείτε να έχετε πρόσβαση στα αποθηκευμένα snippets απευθείας από την επιλογή Conversations.


4. Μείνετε ενημερωμένοι

Αν είστε τακτικός στον κύκλο των εκθέσεων χειροτεχνίας, όπως η Sarah Mandell, οι έγκαιρες ενημερώσεις για το μαγαζί σας έχουν ουσιαστικό ρόλο. Η Sarah συμμετέχει σε 15-20 εκθέσεις χειροτεχνίας και τέχνης κάθε χρόνο. Όταν βρίσκεται σε αυτά τα events, χρησιμοποιεί το κινητό της τηλέφωνο για να είναι ενήμερη για το αποθεματικό της ανά πάσα στιγμή, τόσο στο online κατάστημά της όσο και στο περίπτερο της έκθεσης. «Όταν ένα item πουληθεί στην έκθεση, μπορώ να το βγάλω από τη λίστα προϊόντων του Etsy shop σε δευτερόλεπτα» αναφέρει. «Με αυτόν τον τρόπο, δεν υπάρχει καμία περίπτωση ενός ενοχλητικού και αντιεπαγγελματικού ‘ατυχήματος’ που μπορεί να συμβεί, όταν ένα μοναδικό είδος πουληθεί δύο φορές».

Στην ενότητα Your Items της εφαρμογής Sell on Etsy, μπορείτε να προσθέσετε, ανανεώσετε ή να κάνετε επί τόπου αλλαγές στα listings σας, συμπεριλαμβανομένης της επεξεργασίας της ποσότητας, των χρόνων αποστολής ή επεξεργασίας μιας παραγγελίας. Στην ενότητα Orders μπορείτε να χαρακτηρίσετε μια παραγγελία ως απεσταλμένη, να προσθέσετε λεπτομέρειες για την παρακολούθησή της, να τυπώσετε αποδείξεις και να έρθετε σε επαφή με τους αγοραστές.

Sarah Mandell represents her shop Once Again Sam at a craft fair.

H Sarah Mandell εκπροσωπεί το κατάστημά της Once Again Sam σε μια έκθεση χειροτεχνίας.


5. Βελτιστοποιηθείτε για τις mobile συνήθειες

Καθώς γίνεστε ολοένα και περισσότερο ειδήμων στη mobile διαχείριση του καταστήματός σας, θα αρχίσετε να παρατηρείτε τι λειτουργεί σε μία mobile συσκευή και τι όχι. Για παράδειγμα, η περιγραφή ενός listing που φαίνεται τέλεια στην οθόνη του laptop σας, μπορεί να σας φαίνεται πολύ μεγάλη για την οθόνη του κινητού. Καθώς ο αριθμός των αγοραστών που στρέφεται στο mobile αυξάνεται διαρκώς, είναι σημαντικό να επιβεβαιώσετε ότι οι εικόνες του καταστήματός σας και η γλώσσα που χρησιμοποιείτε ταιριάζουν καλά σε μία ποικιλία μεγεθών οθονών και τις online αγοραστικές συνήθειες.


Πρωτότυπο κείμενο: Audrey Manning, μετάφραση: GiannisBothos .