7 marketing λάθη που πρέπει να αποφεύγετε

Etsy.com handmade and vintage goods

Φωτογραφία από το Catshy Crafts


[Μπορείτε να δείτε το πρωτότυπο άρθρο στην αγγλική γλώσσα εδώ.]


Έξυπνες, δημιουργικές επιχειρήσεις σαν τη δική σας, κατασκευάζουν και πωλούν μοναδικά προϊόντα που οι άνθρωποι θέλουν να αγοράσουν. Αλλά με εκατομμύρια διαθέσιμα προϊόντα, είναι κρίσιμο οι πελάτες να μπορούν να βρουν το κατάστημά σας και να αντιληφθούν γιατί αυτό ξεχωρίζει. Τα ακόλουθα συνήθη marketing λάθη μπορούν να αποτρέψουν την επιχείρησή σας από το να φτάσει στην πλήρη δυναμική της. Στη συνέχεια παρατίθενται κάποιες συμβουλές για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις προσπάθειές σας που αφορούν στο marketing.

1ο λάθος: Διεσπαρμένη παρουσία στα social media

Μπορεί να είναι δελεαστικό να θέλετε να έχετε παρουσία σε κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που υπάρχει. Εξάλλου, όσο περισσότερα μάτια κοιτούν το μήνυμά σας τόσο περισσότεροι πελάτες, σωστά; Αλλά, προσπαθώντας να κάνουμε πάρα πολλά πράγματα μπορεί να μας προκαλέσει περιττό άγχος και να μας απομακρύνει από τη δημιουργική εργασία.

"Αναγνωρίστε ότι ο χρόνος που δαπανάτε για τα social media για να συνδεθείτε με τους πελάτες και να προωθήσετε την επιχείρησή σας είναι πραγματικά διαφορετικός από το χρόνο που περνάτε όταν συνδέεστε με τους φίλους σας," λέει η Kari Chapin, συγγραφέας του The Handmade Marketplace. "Να γνωρίζετε ποιος είναι ο τελικός στόχος σας. Τι αξία βάζετε για τους πελάτες σας;"

Η Chapin συνιστά να παρακολουθείτε στο Shop Stats την κίνηση που προέρχεται από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και να εστιάσετε στις πλατφόρμες όπου οι πελάτες σας είναι πιο προσκολλημένοι (με άλλα λόγια, εκεί που σχολιάζουν, κάνουν κλικ και like) και να παραλείψετε εκείνες που δεν είναι αποτελεσματικές για την επιχείρησή σας.

"Ασχολούμαι με το Instagram και το Pinterest, επειδή γνωρίζω ότι οι πελάτες μου είναι εκεί" αναφέρει η Marika Reppas του Love, Meeksie, ενός Etsy καταστήματος που βρίσκεται στο Los Angeles και πουλά χειροποίητα σκουλαρίκια και μικροσκοπικά studs. Η Reppas μεγιστοποιεί τον χρόνο της στο Instagram αναζητώντας hashtags, τα οποία οι αγοραστές των σκουλαρικιών της με πολύτιμους λίθους μπορεί να χρησιμοποιούν για να σχολιάζουν και να κάνουν like στις φωτογραφίες τους.

2ο λάθος: Σκέφτεστε προσωπικά αντί για τον πελάτη

Όταν γράφετε τις περιγραφές των listings, τίτλους ή tags, αναρωτηθείτε "Τι χρειάζεται ο πελάτης μου να γνωρίζει;". "Ακόμη και αν νομίζετε ότι μία λεπτομέρεια των προϊόντων σας είναι προφανής, δεν είναι βέβαιο ότι είναι και για τον πελάτη σας" αναφέρει η Chapin.

H Shannon Kennedy, που έχει ιδρύσει τα Etsy shops Sass and Peril και The Paper Cub στο Winter Park της Florida, στράφηκε στους φίλους της όταν χρειάστηκε βοήθεια προκειμένου να προμοτάρει τις με φαντασία εκτυπώσεις και προϊόντα της για μωρά. "Δεν είχα παιδιά και ως εκ τούτου δεν σκεφτόμουν σαν κάποιον που έχει παιδιά" αναφέρει η Kennedy. "Συμβουλεύτηκα τους φίλους μου που είχαν παιδιά και τους ρώτησα τι θα τύπωναν αν έψαχναν για δώρα για μωρά". Αποτέλεσμα αυτού ήταν η Kennedy να κάνει τους τίτλους και τα tags της πιο περιγραφικά προσθέτοντας όρους όπως "new baby" ή "shower gift".

3ο λάθος: Δεν εξηγείτε γιατί το προϊόν σας είναι ξεχωριστό

Το να δώσετε στους πελάτες μια ματιά στη διαδικασία σας και να πείτε την ιστορία σας στην σελίδα About και στα social media, είναι αξιόλογοι τρόποι για να κάνετε την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει στην αγορά. "Όταν οι άνθρωποι πάρουν την απόφαση να αγοράσουν κάτι χειροποίητο ή κάτι μοναδικό, ψάχνουν για κάτι περισσότερο», αναφέρει η Chapin. "Αυτό το κάτι παραπάνω είναι γενικά συναισθηματικό. Τους δίνετε κάτι από τα δικά σας χέρια σας που δεν μπορούν να βρουν πουθενά αλλού".

Η Kennedy αναγνωρίζει ότι οι πελάτες μπορεί να μην είναι εξοικειωμένοι με τη διαδικασία που κάνει τις εκτυπώσεις της ξεχωριστές. "Καθώς το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας μου αφορά τη μεταξοτυπία, είναι δουλειά μου να το μεταφέρω αυτό στον πελάτη", αναφέρει. "Είναι η αξία αυτού που κάνω". Στις περιγραφές των listings της, η Kennedy περιγράφει τη μοναδική υφή που δίνει η μεταξοτυπία στις εκτυπώσεις και τις κάρτες της και τονίζει ότι κάθε κομμάτι έχει δημιουργηθεί με το χέρι, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα μοναδικές παραλλαγές.




Η περιγραφή της Shannon Kennedy για την συγκεκριμένη κάρτα στο κατάστημά της The Paper Cub, δίνει έμφαση στο ότι είναι χειροποίητη και ως εκ τούτου, δύο κάρτες δεν είναι ποτέ ίδιες.


4ο λάθος: Κρύβετε την προσωπικότητά σας

Μια άλλη παράμετρος που κάνει την αγορά στο Etsy ιδιαίτερη, είναι ότι οι πελάτες γνωρίζουν ότι ξοδεύουν τα χρήματά τους υποστηρίζοντας ένα πραγματικό πρόσωπο με πάθος για δημιουργία. Βεβαιωθείτε ότι η παρουσία σας είναι αισθητή στο κατάστημά σας. Η Reppas του  Love, Meeksie διαχέει την θετική προσωπικότητα της στο κατάστημα της μέσα από τα χαρούμενα χρώματα στις συσκευασίες της, τη γρήγορη και προσεκτική εξυπηρέτηση των πελατών, και ακόμα και μέσα από το όνομα του καταστήματός της, που είναι ένα λογοπαίγνιο του χαϊδευτικού ονόματός της. "Στις περιγραφές των items, χρησιμοποιώ πολλά «εγώ» για να μεταφέρω το γιατί αγαπώ τα προϊόντα μου", λέει η Reppas. "Οι άνθρωποι σκέφτονται διαφορετικά για ένα αντικείμενο όταν αισθάνονται σαν να μιλούν με το άτομο που το δημιούργησε."


Marika Reppas of Love, Meeksie uses cheerful yellow packaging to give her shop a friendly vibe. Including her shop name and web address in the images without using a watermark is a creative way to increase brand name recognition.

Η Marika Reppas του Love, Meeksie χρησιμοποιεί χαρούμενες κίτρινες συσκευασίες για να δώσει στο κατάστημα της μια φιλική ατμόσφαιρα. Η αναφορά του ονόματος του καταστήματός της και της ηλεκτρονικής διεύθυνσης στις εικόνες χωρίς τη χρήση υδατογραφήματος είναι ένας δημιουργικός τρόπος για να αυξηθεί η αναγνώριση του εμπορικού σήματός της.

5ο λάθος: Εστιάζετε σε πωλήσεις της μιας φοράς

Το να πραγματοποιήσετε μία πώληση είναι σπουδαίο, αλλά το να μετατρέψετε έναν ευκαιριακό αγοραστή σε πιστό πελάτη είναι ακόμη σπουδαιότερο. Το να περιλάβετε το όνομα του brand σας στην συσκευασία ή ακόμη και στο ίδιο το προϊόν, θα εξασφαλίσει ότι οι πελάτες θα θυμούνται από πού αγόρασαν κάτι και θα να κρατούν το όνομά σας στην άκρη της γλώσσας τους. Σιγουρευτείτε επίσης ότι βάζετε επαγγελματικές κάρτες ή άλλο προωθητικό υλικό στα πακέτα σας. "Όταν αγόρασα την πρώτη χειροποίητη τσάντα μου, ο πωλητής με ρώτησε αν θα ήθελα επιπλέον επαγγελματικές κάρτες," λέει η Chapin. "Κατά τη διάρκεια της 10ετούς σχέσης μας, ζήτησα περισσότερες κάρτες. Με ενθάρρυνε να μιλάω με άλλους ανθρώπους σχετικά με τα προϊόντα της".

Η Kennedy χρησιμοποιεί τις σχεδιαστικές της ικανότητες προκειμένου να δημιουργήσει αξέχαστα marketing υλικά, συμπεριλαμβανομένης μιας ευχαριστήριας κάρτας η οποία περιλαμβάνει τα δημοφιλή σχέδια με ζώα που δημιουργεί καθώς και stickers με την web διεύθυνσή της. Χρησιμοποιεί απλά υλικά προκειμένου να διατηρήσει χαμηλά το κόστος.

Shannon Kennedy's sweet fox postcard is a nice "freebie" customers can hang on to. A coupon code on the back encourages repeat purchases.

Η γλυκιά κάρτα με την αλεπού της Shannon Kennedy είναι ένα εξαιρετικό δώρο που οι πελάτες μπορούν να κρατήσουν. Ένα εκπτωτικό κουπόνι στο πίσω μέρος, ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες αγορές.

6ο λάθος: Χάνετε την επαφή 

Ένα newsletter μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να είναι ένας ακόμη πολύ καλός τρόπος να κρατάτε τους πελάτες σας δεσμευμένους με το brand σας ή ακόμη να μετατρέψετε τους περίεργους παρατηρητές του καταστήματός σας σε αγοραστές. Αλλά πολλοί πωλητές ανησυχούν μήπως ενοχλήσουν τους πελάτες τους με πολλά emails. Αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος, αναφέρει η Chapin. "Αν δεν μπορείτε να παραμείνετε σε επαφή με τους πελάτες που αγόρασαν από σας είναι ένα μεγάλο εμπόδιο για να συνεχίσετε να πουλάτε ή να αναπτύσσετε το κατάστημά σας" εξηγεί. "Αν κάποιος εγγραφεί στη λίστα σας, σημαίνει ότι θέλει να ακούει νέα από εσάς".

Η Kennedy συλλέγει email διευθύνσεις για το newsletter που δημιουργεί μέσω του εργαλείου Mailchimp, χρησιμοποιώντας ένα link σε emails επιβεβαίωσης παραγγελίας και στη σελίδα της στο Facebook, καθώς και σε έντυπα εγγραφής σε εκδηλώσεις πώλησης. Η συμβουλή της; "Κρατήστε το σύντομο, κρατήστε το γλυκό" λέει χαρακτηριστικά. "Ένα μεγάλο γραφικό στο επάνω μέρος θα δελεάσει τους ανθρώπους να κάνουν κλικ". Η Kennedy αναφέρει ότι συνήθως στέλνει ένα newsletter το μήνα για να προωθήσει τις νέες σειρές προϊόντων της ή τις προωθητικές της ενέργειες, ενώ τις μικρότερες ενημερώσεις του καταστήματος τις κρατά για τα social media.

7ο λάθος: Δεν φαίνεστε επαγγελματίες

Ακριβώς όπως και σε ένα κατάστημα στον πραγματικό κόσμο, το εικονικό σας κατάστημα θα πρέπει να φαίνεται σαν ένα μέρος όπου οι άνθρωποι θα αισθάνονται άνετα να ξοδέψουν τα χρήματά τους. Ένας τρόπος με τον οποίο η Reppas προσφέρει μια αίσθηση εμπιστοσύνης για τους αγοραστές είναι με την προσθήκη σχολίων των πελατών στο σώμα της περιγραφής των listings της. "Δίνει στους αγοραστές μια αίσθηση ότι το προϊόν άρεσε σε άλλους ανθρώπους, το οποίο τους κάνει να αισθάνονται πιο ασφαλείς για να το αγοράσουν", αναφέρει. Επίσης, έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα του να βοηθά τους πελάτες να φανταστούν πώς ένα προϊόν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί – για παράδειγμα ένας πελάτης περιέγραψε τα σκουλαρίκια που είχε αγοράσει από την Reppas ως "ιδανικά για καθημερινή ένδυση".

Το να έχετε ενδελεχείς Πολιτικές Καταστήματος (Shop Policies) είναι μια σπουδαία αρχή προκειμένου το κατάστημά σας να φαίνεται αξιόπιστο. "Οι άνθρωποι θα δουν [τον επαγγελματισμό σας] στην φροντίδα που δείχνετε στα listing σας" αναφέρι η Chapin. "Αν έχετε τυπογραφικά λάθη, εσφαλμένη χρήση των πεζοκεφαλαίων, οι άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται ότι δεν είστε πραγματικά στο κατάστημά σας. Αυτό σίγουρα στέλνει ένα μήνυμα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζετε την επιχείρησή σας".

Πρωτότυπο κείμενο: Taylor Combs, μετάφραση: GiannisBothos .